onsdag den 26. september 2007

Niteride: Sæsonåbning

Så blev det tid for sæsonens første NiteRide - næsten.

Nu nærmer vi os bagenden af september, og i følge DMI gik solen i dag ned over Værløse kl. 18:59. Det er (var) også onsdag og da jeg først får fri i Virum kl. 17, kan jeg først køre den legendariske DMK Onsdagstur fra Skovbrynet kl. 18.

Men bare fordi der kun er tid til en halv times kørsel, inden det bliver mørkt inde under træerne, skal man jo ikke holde sig tilbage - den elektriske lygte er opfundet!
Og kan man ikke hitte ud af det her strøm, kan man jo altid gøre som Formand Bob Love.

Jeg investerede sidste år i en Lupine Edison 10, der leverer en overlegen mængde lys over 6-12 timer. Det er meget mere end jeg normalt har brug for (og den kostede sikkert også svarende til mit livs hidtidige forbrug af cykellygter), men det er let og giver en vis sikkerhed på de kolde vinteraftener. Og så skal man jo aldrig gå ned på udstyret.

Og så er det jo i øvrigt slet ikke den første lygte-tur siden vinteren. Der er jo kørt 24-timers løb i både Rude og Beder ... og Beder var netop årsagen til, at jeg rev mig og investerede i min Edison, for sidste år lå det lidt senere, og vi kørte i mørket i 7-8 timer!

Her til aften blev det dog blot en time uden + en time med lygte, og så turen hjem. Men nu er vi i gang, og snart starter turen med lanternerne tændte.

3 sagde noget.:

Steen Go'e Ben sagde ...

Godt at se dig tilbage på bloggen, what kept you waiting?

- Ses snarest med lys på taget, count on det ;o)

Steen.

J. Regin sagde ...

Broen var oppe ...
=: )

Steen Go'e Ben sagde ...

Oppe.... broen.....???

Nåmn' så er København blevet vendt 180" siden sidst jeg var forbi ;o)