lørdag den 19. maj 2007

Jord i hovedet

Der var lagt op til en DMK langtur i lørdagens solskin. Men DMI havde 'glemt' vores reservation, så det blev til en halvlang tur i silende regnvejr.

Det var optursgøjseren der havde stillet forslaget, og der var en håndfuld ryttere der havde ytret deres bedste intentioner, om fremmøde på pladsen i Lyngby. Men det blev dog kun til Gøjseren, Morten Krogh og hamselv, der forlod Lyngby med regnen væltende ned over os.
Ilandtrækningen begyndte allerede bag ILVA, hvor jeg selv luftede tanken om, at jeg måske ikke kunne 'nå' med hele vejen rundt om Ganløse mm. som sidste weekend, og Gøjseren talte om et problem med bagskifteren ... OK, de umiskendelige lyde af automatgear kunne høres i bagtroppen, da vi ramte sporet, så Lars fik lov at køre fra i den fjerne ende af Rude.

Morten og jeg fandt Nordic24 ruten (jeg tror faktisk den var der denne gang, selvom skovning hurtigt kan betyde alternative spor), og tog en omgang på den. Så tullede vi lidt videre i Rude, og derefter langs nord- og østsiden af Furesøen, forbi Holte og Virum og over Frederiksdal tilbage til Lyngby.

Men selvom turen med sine 54km blev noget kortere end planlagt, så var 4 timer med kolde våde fødder egentlig rigeligt. Mudderet sad i kager på min saddel og mine shorts og løse ben, så jeg nu har muld til en medium størrelse potteplante på gulvet i soveværelset ...

1 sagde noget.:

Kanonkuglen sagde ...

Du er nu i grunden så køn Jesper... især med lidt af den danske muld på kinderne:-)!