lørdag den 11. august 2007

Add-ons at once

Firefox er min ven. Sådan er det bare. Jeg kan blive ved med at finde nye add-ons til FF, og flere af dem er faste værktøjer i mit arbejde. Så hvorfor ikke dele dem med andre?

Firefox 2Hvorfor overhovedet missionere for Firefox add-ons? Tjah, jeg er ikke på nogen mission, og er egentlig fløjtende ligeglad med hvilke browsere, andre vælger at cruise indernettet med. Men det kunne jo være der var en enkelt der fandt noget nyt og nyttigt, eller måske gjorde mig opmærksom på andre tweaks til Firefox ...

Mine bedste Extensions er:
  • ColorZilla
    - farve-pipette; viser farvekoder i hex og RGB samt XY position.

  • MeasureIt
    - et målebånd til skærmen! Adgang via statusbar.

  • Dansk ordbog
    - så kan man vælge dansk i stavekontrollen - også i Thunderbird! Højreklik-menu med alternative forslag.

  • Gmail Space
    - brug din Gmail konto som FTP konto! Pisse smart, simpelthen. Hvis jeg brugte den oftere lå den øverst på listen!

  • Web Developer
    - Højreklik-menu eller toolbar, med adgang til info om ALT kode i dokumentet; highlighting af elementer, outline af tabeller, celler, rows, divs, frames, imgs osv. osv. Hvis man koder til web er den et check værd.

  • DOM Inspector
    - absolut på den nørdede side, men denne gadget giver adgang til info om alt sideindhold via DOM - Document Object Model. Det er fx en hurtig smutvej til, at hente billeder fra en 'kopibeskyttet' side ;-)
Check dem og mange andre ud på: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/

0 sagde noget.: