lørdag den 11. august 2007

Klassefest!

Tro det eller ej, men jeg forlod folkeskolen i 1987! Min gamle klasse har dermed 20 års jubilæum i år, og det skulle jo næsten fejres ...

Og det blev det! Mads Lyebalk havde tilfældigvis mødt go'e gamle Fru Jensen, og de havde konspireret sig frem til, at han samlede festen og hun lagde hus til. Og derfor blev jeg i forsommeren ringet op af Mads, der var i gang med projekt klassefest.

1.B - 1978

12 personer fra klassen mødte op til fest, hos klasselærer Inge Marie og Carl Aage, og matematiklærer Kirsten Slej var der også. Stemningen var fra starten løssluppen og glad, og der blev fortalt jokes og anekdoter som en hybrid mellem Piet van Deurs og Anden på coke.

Vi holdte ud på Akelejevej til ved tre-tiden om natten, hvorefter Henrik Mathiasen hev konen ud af sengen, så hun kunne brygge kaffe til os på Følfodvej. Jeg aner ikke hvornår vi gik derfra, men Anne Mette, Christian, Peter, Mads og jeg selv gik i den årle morgenstund gennem den lille skov mellem Åkandevej og Okseøjevej, på vej mod Kirkestien. Vi kom dog til fornuft og fortsatte ikke hjem til Christian i Sct. Knudsby, men gik langs bækken forbi mit barndomshjem op til Højvælde, hvor Christian fik fat i en taxa og vi skiltes ved Porsevej; Mads i nr. 6, Anne Mette i nr. 17 - og jeg crashede hos Peter i nr. 7.

1.B 2007

Det var vildt sjovt at se den gamle klasse, og man kan godt undre sig over, at det er første gang i 20 år vi har gjort forsøget ... Men det var en stor succes, som jeg håber vi vil gentage - gerne om mindre end 20 år :-)

Der er billeder fra festen (og andre gamle klasebilleder) i mit galleri hos flickr.

0 sagde noget.: