tirsdag den 9. juni 2009

Aftentur med Stumpen

Så blev også Stumpjumperen køreklar, og kom med på aftentur rundt om lufthavnen. Advarsel: Dette indlæg kan have et forhøjet geek indhold.

I pakke-panikken lod jeg selvfølgelig et par vitale små-dele blive i DK, så jeg måtte have CRC til hjælp. Modtog pakken i lørdags, og troede så et par dages regnvejr skulle bringe begge cyklerne i fuld funktionsdygtig stand. Men nej.
Stumpen tager en slapper ovenfor landingsbanen.

Kona'en har arvet gear og bremser fra Stumpen, der til gengæld har overtaget det nye XT/XTR setup fra Cannondalen, der står nøgen og til salg i Coolbikes' kælder i Vanløse. Men den rokade havde et par oplagte fejl; bremseslangen til forbremsen er 10-15cm for kort, og hvis styret drejes mere end 180 grader rundt ryger bagbremsen også. Jeg har i øvrigt også ladet PM-til-IS adaptoren sidde bag på Canondalen. Resultatet er at jeg pt. har 2 kørende cykler, blot ej på samme tid. De må deles om Saint forbremsen og adaptoren til bagbremsen. Grebene er også fælleseje, da jeg kun har eet sæt lock-ons. Ny CRC-pakke afventes.

Stumpjumperen med 2x9 Andalucía style

Jeg har også kun een yderste klinge, da den (meget billige) Azonic jeg fik med fra CRC, ikke kan monteres som yderste klinge på nogen af mine kranksæt. Hmpf.
Nu skulle den også kun sidde der til pynt, da al kørsel udenfor asfalten alligevel foregår på mellemklinge eller pivskid. Intens søgen i værktøjskassen frembragte dog et sæt klingebolte med kort muffe, og så lykkedes det faktisk at montere mellemklingen solo! Voilá - 2x9 Andalucía-Genci style :-)

Og på denne måde lykkedes det mig i anledning af en tirsdag, der på vejr-fronten udviklede sig i overordentlig positiv retning, at komme en tur rundt om lufthavnen på Stumpjumperen. Og hvilken tur det var ... Det er sjovt at køre på Le Stuff med Pike gaflen igen, men terænnet her - det er sgu sjovest på en cykel med fuldpension!

0 sagde noget.: