torsdag den 4. juni 2009

Valg

Og hvilken fest det blev - hvis man altså var Inuit Ataqatigiit'er.

Med næsten 44% af stemmerne fik de en sneskredssejr, og Grønlænderne kan se frem til det systemskifte, de lader til at længes efter og også har fortjent.
IA's partiformand, Kuupik Kleist, indkasserede over 5000 personlige stemmer, mod den nuværende Landsstyreformands 91 personlige stemmer! Nååh hr. Schwann, kan de høre Fenrisulven glamme? Som tjener Bolt sagde til manufakturhandleren ...

Jeg havde fornøjelsen af at besidde kommunikationsafdelingens eneste kørekort på valgmorgenen, så jeg kom med journalisterne til valgåbning. Der var stor interesse fra morgenstunden, og så fik jeg set spidskandidaterne in personae.
Senere på dagen tog jeg mig sammen til at købe et tv, et Sony Bravia 32", og minsandten om ikke jeg kan se Kalaallit Nunaata Radioa, KNR, uden at skulle anskaffe dekoder og kort. De sender en del programmer fra DR, og onsdag aften var der Seinfeld, så det er rigeligt tv. I hvert fald indtil det bliver mørketid.

Jeg glemte i øvrigt at brevstemme i DK, så for første gang benytter jeg mig ikke af min demokratiske ret (og pligt). Jeg vil bare gerne placere min stemme på en anden end Jens Rohde, Morten MeSSerschmidt eller Mogens Kamre - er der ikke nogen der kan hjælpe mig med det? Tronfølgelov? Hallo, prøv lige at kigge på kalenderen ... står der måske 1700-slå-hårdt?

0 sagde noget.: