torsdag den 26. april 2007

Det gælder om at have tryk

Det kan være svært at placere trykket på mange ord. For mange år siden undrede jeg mig over den her tagetage jeg læste om. Hvad var det? En tage-tage ... nå ja, en tag etage. Det er ikke meget lettere, at skulle omsætte et koncept til en URL.

Det er ikke altid, at lige-ud-af-landevejen metoden fungerer. Det er fx ikke tilfældet med et site, hvor man kan finde agenter og hvem de repræsenterer. Hvad skal det hedde? Hvad med www.whorepresents.com? Eller var det kun mig der forventede at finde en gavebutik?

Eller hvad nu hvis man har en fin kuglepenneforretning, der hedder Pen Island? www.penisland.com? Eller sitet hvor man kan finde diverse terapeuter, www.therapistfinder.com? Igen - hvis jeg er den eneste der der bliver lidt usikker på, hvem der gemmer sig bag den URL, ja, så kan det være jeg skal besøge sitet.

Og så var der den om "Cumming First United Methodist Church" og www.cummingfirst.com. Men siden de nu er hellige, ved jeg slet ikke om jeg misforstår den ... heh.

0 sagde noget.: