torsdag den 26. april 2007

Going Plazes?

Jeg har oprettet en profil på plazes.com, og det er sgu meget smart - en database over fysiske forbindelsespunkter på indernettet.

Det var i Harddisken på P1 jeg hørte om tjenesten, og det skulle selvfølgelig prøves. En smart feature er integration med Skype. Jeg har fx valgt, at min plazes-lokation er angivet ved mit Skype navn, så Skype kontakter kan se hvor jeg befinder mig. Det er helt vildt spændende. Nogen gange er jeg derhjemme, andre gange hos min søster ... Det er slet ikke til at følge med.

Men sådan er der jo så meget. Hvor smart ville email egentlig være, hvis du var den eneste der brugte det? Nej vel. Sådan er det også med plazes, hvis anvendelighed først for alvor afsløres, hvis man har et netværk der også anvender tjenesten.

Min søster rejser verden rundt som konsulent, og en tjeneste som Plazes virker umiddelbart oplagt for sådan en virksomhed. Hun kan jo faktisk godt komme ud for, at finde en kollega registreret i den samme lufthavn, eller tilfældigvis befinde sig i samme metropol som en veninde ...

Så se nu bare at få dig registreret hos plazes.com, ikke? Slut med at sidde der og gemme dig bag et anonymt RJ45 stik.

0 sagde noget.: