lørdag den 18. juli 2009

Kang Nu - check

Så blev det dagen hvor Kang Nu skulle overståes. Her er stadig sommervejr af fineste slags, og perfekt til en lille tur ind i fjorden.

Ja, det hele tegner perfekt, bort set fra at jeg skal med første båd fra Tidevandstrappen kl. 7:30, og dermed sidde og vente 2 timer i Kobbefjord, sammen med et stigende antal deltagere og et unævneligt antal fluer.
Men til sidst bliver klokken 10 og starten går. Jeg ligger mig pænt i bagenden af feltet, der hurtigt kommer ind på linje. Om det er på cykel eller på ben er jeg aldrig glad for starten, og venter bare på at bener'n bliver varme, så det begynder at glide lidt. Og efter 20 min tid går det da også bedre, og jeg er nu på vej op i dalen, mod bjerget der skal passeres. Jeg kommer i tanke om at jeg har et par geler med - de er indkøbt til 24H i 2008 og alligevel lidt for gamle, så ned med sådan en. Dalen ligner måske en slette, men der er mange huller, tuer, vandløb og sten, så man skal både se sig godt for og springe fra top til top af og til. Det foregår i en blanding af rask gang og lunteri.
Så begynder det for alvor at gå op af - så meget at man af og til må tage hænderne til hjælp. Passerer første kontrolpost og kan huske at 1. depot vil komme snart, men der er næsten længere op til det end hen, så ja tak til et par glas energidrik på toppen! Her oppe skal vi passere en masse vandhuller, vandløb og sumpområder, så det er om at planlægge ruten inden man begiver sig ud på trædestenene.
Endnu en kontrolpost, og så begynder det at gå ned af. Her bliver jeg lært lektien af et par piger, der springer ned over stenene som bjergløver i lycra! Det er pludselig meget tydeligt at jeg er teknikløs, og de tager 100 m på ingen tid ... Mod bunden formår jeg dog at hænge på en af dem, som tilfældigvis er hende der solgte mig mine trail sko.
Faktisk lykkes det mig at hænge på hende resten af vejen, men dog med en del elastik; specielt ned af sakker jeg bagud, men kan med lidt slid hente hende på de mere lige stykker, og op af. På et tidspunkt tilbyder hun endda at tage et billede af mig, så jeg får en souvenir med hjem fra ruten :-)
Jeg skal hele tiden følge godt med for ikke at vrikke om. Mine ankler er tydeligvis ikke vant til denne aktionsradius! Det er jo ikke nogen nyhed at det også er hårdt at gå/løbe ned, men at det er hårdt for knæene kommer bag på mig. Men ellers går det helt fint, og først over den sidste knold op til NUiF (vandreservoiret lige over min bolig) kommer der trækninger i inderlårene.
Hjemme igen er jeg mindst lige så søvning som jeg er træt, og efter et hurtigt bad må jeg hilse på morfar inde på sofaen. Og så må jeg op på cyklen og ind til Brugsen. I Kobbefjord lærte jeg hvor vigtigt et insektnet kan være, og da jeg allerede søndag drager ind i Godthåbsfjorden til Qussuk med mtb, telt og harpun, står det øverst på huskelisten.

Der er flere billeder fra mit Kang Nu løb på Picasa.

Opdatering
Så er resultaterne kommet online hos NUiF, og jeg kan se at jeg sluttede som nr. 21 ud af 26, og er noteret for tiden 2:36 mod en vindertid på 1:50. Ikke prangende, men uden løbetræning er jeg egentlig meget godt tilfreds. Ruten bød i øvrigt på 671 hm, så jeg er til gengæld meget imponeret af, at så mange løb den på lige omkring de 2 timer.

3 sagde noget.:

Mette Høgsberg sagde ...

Sejt. Tillykke. Flot. Godt du gennemførte. Hvilket nr. blev du i alt tror du? Og hvor mange var der med?

J. Regin sagde ...

Taksa :-)
Jeg kender faktisk ikke min placering, men jeg tror ikke der kom ret mange 20km løbere ind efter mig ... Resultaterne er ikke på hos NUiF endnu, men de er der for 2008, så mon ikke de kommer i løbet af ugen. Jeg tror der var 20-30 deltagere på 20km.

Unknown sagde ...

Super fed løbsberetning REgin, og flot løbet. Den tur gad jeg godt tage en dag. :-D