onsdag den 24. oktober 2007

Er du til noget?

Jeg har før tænkt tanken, når jeg har stået med den lille split, der ofte sidder på den skivebremse-dims, der holder klodserne på plads i kaliberen. Det er den, har jeg fundet ud af.

For et par uger siden kørte jeg onsdagstur, og på vej hjem fra skoven mistede min bagbremse al kraft. Det var faktisk helt utroligt så meget kraft den mistede. Grebet gik helt ind til håndtaget, og der kom ikke så meget som en hvislende lyd fra kaliberen ...

Da jeg kommer hjem opdager jeg, at den omtalte split har taget flugten, og både tvær-dimsen såvel som klodserne set sit snit til at følge efter. Det ene stempel bliver taget rødhåndet godt på vej ud af kaliberen, mens fjederen sidder artigt tilbage.Så svaret er : Ja - den er faktisk til noget. Jeg havde aldrig forestillet mig, at den rent faktisk kunne gøre en forskel, men jeg blev klogere. Godt det ikke skete 15m fra toppen af Brevent i Chamonix ;-)

0 sagde noget.: