onsdag den 31. oktober 2007

NiteRide - kegler med lys på

Aftenens NiteRide fra Skovbrynet var nærmest et tilløbsstykke, med en snes DMK'ere og Hustlere der trodsede efterårsvejret.

Men nu var det jo ikke fordi det var sådan rigtigt efterårsvejr med regn og blæst, men bare sådan almindelig råkoldt og fugtigt, og en skovbund der ikke var helt færdig med at synke de sidste dages regn.

Så der blev fedtet lidt rund, og vi forsøgte at holde os væk fra det normale spor, men på en eller anden måde havner man altid på den røde. Men så kan man jo også altid finde søsporet, og i mørket er der heller ingen fodgængere ...

Der er utroligt mange blade i skovbunden lige nu, og det kan være rigtig svært at finde sporet af og til. Mørket gør kun udfordringen større, og her kan din lygte være til mere eller mindre hjælp. For lys er ikke bare lys. Der er stor forskel på lyskilders farvespektrum - tænk blot på forskellen i fx dit tøjs farve i sollys, neonlys og glødelampe.

Jeg to et par billeder til aften, og nægtede som sædvanlig at bruge blitz, så det er ikke meget man kan se. Til gengæld kan man se en meget interessant detalje på to billeder, nemlig en stor forskel i bladenes farve, ved to forskellige lyskilder.Det ville selvfølgelig være rigtig smart, om jeg så også kunne fortælle, hvilke lyskilder der er tale om på billederne, men det ved jeg sgutte, og jeg kan ikke se det i mørket =: )

2 sagde noget.:

Duder sagde ...

Tør man gætte halogen på den første, og HID på den sidste...

J. Regin sagde ...

Det tør man vel godt, men jeg ved ikke konkret hvilke lamper der er tale om ...