søndag den 14. oktober 2007

God weekend

Det blev til en weekend med det dejligste efterårs solskinsvejr, så tiden fløj afsted som sporet under mtb'en.

Jeg startede med at køre en fyraftenstur med Lone i Geels fredag. Jeg arbejder ved foden af Geels bakke, så hun kunne lige samle mig op på vej hjem fra Hillerød, og så blev det til en times tid rundt i Geels.

Lørdag havde Rikke inviteret til tur med Husmoderforeningen, dvs. en tur med kaffe og kage i enden ... Jacob og Coolbikes var også med - Jacob kan jo lugte kaffe på 8 km afstand, og Cool har en ting med husmødre - samt en af Rikkes kolleger og senere også hendes chef. Vi mødte en solorytter der spurgte, om han måtte hænge på, og det gjorde han så. Han viste sig at være fra Tversted, så det var jo som at få besøg hjemme fra :-)Efter 3-4 timer rundt i Geels og Rude blev fårene skilt fra bukkene; Jacob, Rikke og jeg selv erstattede de forbrændte kalorier vha. kernemælkshorn og kaffe, som vi indtog i solen ved Jacobs arbejde, Vandværket i Holte.

Søndag kørte jeg med som træner på DMK's U16 hold, og mødestedet var Kaffekoppen i Hareskoven. Det kan være svært at holde styr på ungerne når vi kører længere ture; nogle flyver afsted, og andre hænger lidt, og så prøver vi at holde dem alle i gang med ekstra loops og bakker. I dag droppede vi intervallerne og sørgede i stedet for, at få kørt nogle bakker, så alle fik sved på panden. Jeg havde Mogens Thrane og Kim Andersen med, og han var rigtig god til at få sidste mand med. Det er et cirkus hvis man er alene med dem; ligger man forrest mister man bagtroppen, og ligger man som sweeper kører spidsen helt sikkert væk. Men deres energi og gå-på mod smitter, og det er sgu altid sjovt at køre U16 turene.
Bob Love kan heller ikke forstå, hvorfor der ikke er flere der vil være U16 trænere ...

2 sagde noget.:

Steen Go'e Ben sagde ...

Hey!

Beklager sgu at jeg missede min tjans som træner på U16 idag, fuckede bagskifteren op igår aftes på vej hjem fra en flytning, så ingen tur i skoven til mig idag, desværre!

Hørte ellers det var en fin tur med kaffe og chokoladekage, Mums ;o)

Steen.

Unknown sagde ...

Hej Jesper,
Tusind tak for hælpen. Og det var en fornøjelse at se hvordan nogle af de drenge bare moser op af bakkerne.

Og sjovt at få ros af dem. Der var en der syntes det var sejt at sådan en gammel mand kører mtb :-)

mvh
kim