torsdag den 6. december 2007

En tand til eller fra?

Hvad betyder en enkelt tand til eller fra? Det kommer jo an på så meget...
  • At Dracula kun bliver halvt mæt
  • Om Tandfeen ligger en krone under puden eller ej
  • Om folk kalder dig Alfred E. Neumann
  • Om du smiler på familiefotoet eller ej
  • Og sikkert meget mere ...
For mig betød en tand mindre også en sang mindre i går morges, og at jeg havde lidt bedre tid til morgenbadet på jobbet. Det lyder jo straks meget mindre interessant en teaseren, men sådan er det jo med os sladderjournalister.

Den tand jeg har mindre nu, sidder (eller sidder netop ikke) på kassetten på den uringule Kona. Jeg er en mester i at tilvænne mig alt muligt gøgl, og den mindste krans på kassetten er totalt ubrugt, fordi jeg ikke lige har fået indstillet bagskifteren helt optimalt. Dvs. at jeg i urimeligt lang tid har haft automatgear på de to mindste tandhjul - men nu kører jeg ALDRIG på 11T i skoven, så hul i det.

Men efter jeg er blevet ven med Kojak og følges med ham på arbejde, har jeg fået brug for 11T hjulet - Kojak kører simpelthen hurtigere på Lyngbyvejen, end jeg kan følge med til på 12T! I aftes brugte jeg så lige 12sek. på at skrue Hi/lo skruen en halv omgang ud, og onsdag morgen kunne jeg så også træde med ned af bakke. Herligt.

Således kom jeg til Virum en sang hurtigere på Walkman'en - og sikkert også med en lidt højere gennemsnitspuls :-)

0 sagde noget.: