tirsdag den 14. juli 2009

Nuussuaq - the Dump video

Jeg har langt om længe investeret i et rigtigt helmetcam med fjernbetjening, og nu også fået klippet de første optagelser fra Grønland sammen til ... noget.

Mit nye legetøj er et V.I.O. POV kamera med 110 graders vidvinkel linse og fjernbetjening. Jeg har forsøgt mig lidt med forskellige placeringer af linsen; på taget og på rammen, og konstateret at de hver især er gode til forskellige ting. På taget giver den bedste udsigt hvis man følger andre ryttere, men det er svært rigtig at se detaljerne i terænnet (det er naturligvis mtb-video vi taler om). Monteret på rammen kan forgaflen give en rigtig god effekt, man kan bedre se udfordringen i underlaget, og pga rammens og forgaflens statiske placering i billedet kan man lave nogle fine klip mellem scenerne.
Jeg kører mest solo, da jeg ikke kan nøjes med mandags- og onsdagsture, og har derfor fået optaget en del med framecam. Mit første upload er et forsøg på at illustrere turen fra Nuussuaq i yderkanten af Nuuk, til dumpen bag landingsbanen. Det er en strækning på 3-4 km, men det tager typisk omkring 45 min at køre turen. Det kan selvfølgelig gøres hurtigere, men det burde fremgå at denne tur ikke indbyder til time-trial, men blot trial :-)



Jeg indrømmer blankt at videoen er blevet en anelse lang, men som sagt, det er et forsøg på at illustrere 1. del af vores typiske rute på onsdagsturen. Fra dumpen er der som regel nogle der kører hjem, enten 10 min af asfalten eller tager sporet tilbage. Andre fortsætter op af Lille Malene til toppen af børneliften, og så er det som regel DH hjem der fra. Den tager vi en anden dag.

Denne gang er der kun fremadrettet framecam, men i næste uge undersøger vi om udstyret nu også er så vandtæt som lovet, og så skal der eksperimenteres med endnu flere forskellige placeringer af linsen. Jeg tænker 'harpun' ... Stay tuned, don't touch that dial.

0 sagde noget.: