fredag den 5. februar 2010

Hverdagsmysterium: Mælk

Der er mange små mysterier i hverdagen, og der er faktisk ikke noget der er for småt til, at komme en tur på bloggen.

Mælkekartoner er efterhånden en gammel ven på mysterielisten, og årsagen er den høje Tetra-pak med skruelåg. Rundt om skruelåget er kartonen udstyret med teksten "Midlertidigt skruelåg", og her er det det midlertidige aspekt der puzzler mig.

Hvad menes der med midlertidigt? Holder det på et tidspunkt op med at være et skruelåg? Hentydes der til funktionens flygtighed, i fald jeg vælger at smide skruelåget i affaldsskakten? Eller er selve løsningen med et skruelåg midlertidig i den forstand, at Arla eller Tetra-Pak har et team af ingeniører travlt beskæftiget med, at arbejde på en bedre løsning? Skruelåg 2.0? Måske en luge? Det midlertidige skruelåg er i hvert fald et midlertidigt mysterium.

2 sagde noget.:

mindblob sagde ...

Permanent er vel det modsatte af midlertidigt om du også selv nævner.

Mit gæt er at det hentyder til, at så snart det er åbnet så kan det ikke lukkes ordentligt igen set ud fra et mælkeholdbarhedssynspunkt.

KMANN siger: sagde ...

Jeg er overordentlig glad for dit indlæg, for det bekræfter at jeg ikke er alene om at undres over lige netop denne sætning … og jeg drikker ikke engang mælk.

Kmann

PS: Hvor mange køer er der på Grønland?