mandag den 22. marts 2010

Hverdagsmysterium: Mere mælk

Skruelåg, midlertidigt eller ej, er ikke det eneste ved en mælkekarton der kan puzzle mig.

Her i grønland køber jeg mest UHT behandlet mælk, som ikke har skruelåg. Faktisk køber jeg udelukkende UHT behandlet mælk, da den flyfriske økologiske har en literpris på 45kr, og så kan jeg egentlig godt affinde mig med UHT mælkens associationer til tyske autohofs.

Men UHT kartonerne har et fladt plastic låg med en foliestrip under, og her er det det bliver mystisk, når foliestrippen skal afmonteres. Det lyder let, det ser let ud, og alligevel går det rystende ofte galt! Tillad mig at demonstrere:
Hvad vi har.

Hvad vi ønsker.

Hvad vi får.

Når man hiver i foliestrippen, har den en kedelig tendens til at efterlade filmen i åbningen. Dér står man så og må have en kniv eller lignende til hjælp, så den eftertragtede mælk kan gøre sit job på havregrynene.

Ja, der er mange hverdagsmysterier, hvis bare man ikke er for smålig og sart med emnerne.

1 sagde noget.:

Unknown sagde ...

gør som jeg: hæld vand på istedet så behøver du heller ikke bøvle med mælke pulver på dine fjeldture