torsdag den 17. maj 2007

My bushing pushing man

Flere måneders kørsel med slør i bagtøjet på Stumpjumperen er nu slut, og igen kan jeg takke Optursgøjseren, the bushing pushing man!

I linket hvor dæmperen er fastgjort sidder en bøsning, og den var endnu engang slidt op. Jeg oplevede det første gang sidste sommer, hvor der pludselig var en masse slør i bagtøjet, når jeg løftede op i sadlen - altså kun vertikalt. Det var let at lokalisere problemet til dét led, og ved et tilfælde havde Gøjseren både en ekstra bøsning + værktøj fra BETD til af- og påmontering af dingenoten.

Og det virkede helt fantastisk! Al slør var borte! Så når nu det samme problem atter viste sig var det jo bare om, at få fat i pusheren igen :-)

Jeg syntes dog ikke det er forsvundet 100% denne gang, så jeg vil forsøge at skaffe en ny bolt + den 'tromle', der sidder mellem bøsning og bolt. Der var en lille smule play mellem de to, så der må jeg have Biketoyz til at kigge i skuffen.

0 sagde noget.: