torsdag den 23. august 2007

Practice what you preach

Under weekendens DM i Viborg opdagede jeg, at der simpelthen er gået et leje i FSR-linket på min Stumpjumper :-/

Mandag aften skilte jeg så Stumpen ad, og flyttede alle delene over på det gamle uringule Kona Stuff stel. Det har den umiddelbare fordel at det vejer lige så meget som Stumpjumperen, og der er derfor ingen vægtbesparelse hentet ved at konvertere til hardtail.

Tirsdag var jeg på Det røde Spor med Rikke og hendes E-Foqus Team, hvor jeg skulle udfylde et gæsteprofessorat i opkørselsteknik. Til alt held kunne jeg stadig selv komme op af de stive skråninger ved Kolle Kolle, og det var i det hele taget meget sjovt, at være ude på en hårdhale igen. Pludselig kunne jeg opleve mange situationer, hvor FSR-linket normalt ville yde kompensation, men hvor jeg nu fx lettede med bagenden over en lille bule, eller baghjulet blev sat ud af kurs af en rod, osv.

Men sjovt er det, også selvom jeg skal tænke mig bedre om, end hvad jeg normalt praktiserer. På onsdagsturen valgte jeg simpelthen, at køre med aftenens hurtige hold (når nu vi er ude på det anormale overdrev), og det var sjovt på flere plan. Nu skal singletracks jo altid køres som om der er nogen efter dig, uanset hvor mange fjedre du har på cyklen, men den kontante respons på HT giver alligevel lidt ekstra spænding ... Og så fik Cordtz og jeg begynder-oplevelsen hvor gruppen var klar til at køre, så snart vi nåede frem :-)

Det er altid dejligt at køre MTB, og lige nu er det bare sjovt at køre hardtail ... Stumpjumperen skal helt sikkert have renoveret FSR'et, og jeg skal tilbage på den. Men jeg kunne nu godt forestille mig, at anskaffe en anden HT senere - den skal i så fald bare være lettere end Kona'en!

3 sagde noget.:

Kanonkuglen sagde ...

Ha haaaaa... fantastisk:-)! Jeg glæder mig allerede til at blive sat, næste gang jeg vover mig ud på hardtailen:-)!

J. Regin sagde ...

Det lyder super. Hvis du bliver sat kan du jo falde tilbage til mig og Giftskibet =: )

Jeg kørte 24H i Beder på Kona'en, og efter ca. 6 omgange begyndte min lænd at værke lidt, men det gik heldigvis over igen. Og ruten dér er tilpas teknisk til, at Le Stuff kan lege sig rundt på sporet.

Anonym sagde ...

Uringul... Nææ nu har jeg aldrig.

Den er champagne-tisgul :)



Laurits