mandag den 19. november 2007

Mean slick machine ;-)

Efter at have opgivet at finde en ordentlig siddestilling til længere ture på bycyklen, har jeg nu løst problemet. Løsningen hedder Kojak!

Jeg spurgte Søren fra Louis Cykler hvad han havde af smalle slicks til 26", og så fandt han de her Schwalbe Kojak 1.3" til mig:Jeg har monteret Kojak på et hjulsæt med Single Track fælge - fordi det er hvad jeg har - med skiver og en kassette. Kassetten har fået bøjet det næst-øverste tandhjul, men på turen Vesterbro-Virum sidder kæden nu i den anden side, så skidt med det.

Med post-mount bremser skal jeg blot skifte hjulene (og kæde), løsne-bremsen-og-justere, og vupti er Le Stuff transformeret! Nu har jeg kørt DH, marathon og 24H på Stuffen, blot med forskellige dæk, og nu er den altså blevet til den ondeste pose i slikautomaten, med Haribo-ringe der smyger sig til fælgen som bændellakrids!
Den diskrete gaffel medvirker til det overdådigt harmoniske udtryk.

2 sagde noget.:

Unknown sagde ...

Og det er slet ikke overkill med 8" bremse foran og Lupine på styret :-)

mvh
kim

J. Regin sagde ...

Overhovedet ikke - det går jo stærkt med Kojak =: )