torsdag den 3. juli 2008

Miraklernes tid ...

Miraklernes tid er endnu ikke forbi - det er lykkedes mig at overtræne og derved redde mig en belastningsskade! Hvem havde nu troet det skulle ske?

Ikke mig, i hvert fald. Jeg har hele foråret døjet med mit venstre knæ, men stædigt troet på, at det var et spørgsmål om at få justeret alle mine nye sadler, pedaler, sko og klamper korrekt. Det er sandsynligvis også her jeg skal finde kilden til skaden, blandet med en for mig hidtil uset opskruning af træningsmængden.

Jeg var i dag forbi Mikkel Baagøe Andersen på Riget, og han kunne sætte mange fine ord på problemet - ca. det eneste jeg kan huske er dog 'overbelastning'. Problemet er to-delt, og kan formentlig delvist løses ved at få styr på de klamper, og fodens vinkel på pedalen. Det er noget jeg kan forholde mig til, og også havde en mistanke til i forvejen.

Den anden del var noget jeg anså for et mindre og lidt spøjst problem, nemlig en 'klikken' i knæhasen. Det gav dog Mikkel et helt andet og mere alvorligt ansigtsudtryk, især da jeg strakte benet ud, og han ligefrem kunne høre klikket ... Det er her overbelastningen ligger - noget med at trække, så min nyfundne dille med at træde/trække raceren igang i tungt gear, er nu lagt på hylden, i al fald for en stund.

Der er dog ikke nedlagt totalt cykleforbud, men jeg skal tage det lidt roligt, og også gerne finde på noget andet at lave ... bum bum bum, hvad kan jeg så finde på?
Jeg har dog aflyst min deltagelse på DMK turen til Garda, også fordi min bil atter er blevet opmærksomhedssøgende; noget med et knækket forrør, suk.

Men en tur til udlandet skal det nok blive til. Har tænkt på Tæppeland, Friluftsland eller Bonbonland. Eller måske Jylland? Så kan jeg også heppe på mine klubkammerater til DM :-)

3 sagde noget.:

Anonym sagde ...

Hej Jesper
Hvis din udlandstur går forbi Jylland, så er du velkommen til at kigge forbi Hammel. Vi har en lille skov og et par bakker i nærheden hvis det har interesse :o)

J. Regin sagde ...

Hej Peter - længe siden!
Sjovt du lige kiggede forbi her på bloggen. Håber du har det godt i det midtjyske. Kender du Bobby Olsen - Oksen fra Hammel? :-)

Anonym sagde ...

Ikke personlig :o) men han er vist pt. i træningslejr på Bornholm.
Jeg kan jo se at du har det godt i Kbh. det glæder mig.
Fandt din blog ved et tilfælde ifm. en søgning på "Egg Beater" der af uransagelige veje førte mig hertil :o)