torsdag den 4. juni 2009

Sermersooq.gl

Er så småt ved at komme i gang med arbejdet også. Det hører jo med.

Fandt dette indlæg som en ikke-udgivet kladde, så mens jeg skriver noget nyt kan jeg jo publicere det.

Jeg deler kontor med Helle, som er grønlænder og kender alle mulige folk her. Hun kan også fortælle, at Timerlia er Spøgelsesbyen fordi det føg med knogler fra gamle gravstæder, da man sprængte til byggeriet herude ... Og svinget overfor hedder Dødmandssvinget - men nu hælder kørebanen vist den rigtige vej i kurven ;-)

Det nye website for storkommunen, Sermersooq.gl, bliver designet af et mindre firma der hedder dotGL, og jeg er ved at få overtaget kontakten til dem. Det er flinke folk, og jeg syntes det ser godt ud.

Har også været rundt til flere andre afdelinger sammen med Helle onsdag, bare sådan for at hilse på. Det lader til at min funktion som webmaster/redaktør er ventet af mange, og der skal nok blive opgaver nok at se til. Storkommunen er jo rimelig ny, og er endnu i færd med at finde sine ben i forhold til de tidligere 5 forskellige kommuner. I næste uge er der valg til Hjemmestyret, der på Nationaldagen d. 21/6 bliver til Selvstyret, og det skal naturligvis både fejres og markeres i stor stil i hele landet, og ikke mindst her i Nuuk!

Nå ja, så kommer der også royalt besøg, og dét er noget man kan lide her. Frede kommer først med sine nordiske kolleger, Viktoria og Håkon, på 'miljø-tur', og så hele familien i forbindelse med Selvstyret/Nationaldagen. Det skal nok blive en fest.

0 sagde noget.: