onsdag den 11. juni 2008

Nu har jeg da aldrig ...

Der skal køres 24-timersløb i den kommende weekend, og forberedelserne har været i gang længe. Eller i hvert fald et stykke tid. Mere end en uge.

Punkt 1 på listen over ting jeg skulle skaffe mig til årets udgave af Nordic24 - eller Topnordic24 som det er kommet til at hedde, nu hvor vi er inviteret med til en slags firmafest - var et lettere ride!

Men hvad skulle det være? Jeg kiggede mange steder, og var igen blevet stamgæst på Skrotbunken på mtb.dk, men jeg syntes ikke rigtig jeg fandt det rigtige. En kort overgang var jeg hooked på en cross cykel (!), men kunne alligevel ikke byde mine skuldre at køre med stiv pibe, 24H solo. Så pludselig en dag var den der; Optursgøjserens Cannondale Optimo ramme var røget på bunken. Jeg SMS'ede straks til Lars, at den skulle jeg nok hjælpe ham af med.

Men hvad så med en gaffel? Kronrør til 1.5" stilk udelukkede jo på forhånd det meste, hvis ikke jeg skulle have en adaptor på. Kunne selvfølgelig også sætte en Sherman eller lignende på, men det ville ligesom trække vægten lidt i den helt forkerte retning ;-)
Dagen efter SMS'ede Lars til mig, at jeg lige skulle checke Skrotbunken igen - nu var der lige sat hele 2 stk. Lefty til salg, og endda til en fin pris. Igen sprang jeg den ellers traditionelle krejler-smøre over og skrev til sælger, at jeg gerne ville købe hans Lefty DLR2 Speed.

Så ligesom da jeg røg på en fully med min Specialized Stumpjumper FSR, var det et totalt impulskøb. Men Stumpen er jeg stadig rigtig glad for, så måske det bare er sådan det skal være ... ? Anyways, Gøjseren kunne sige god for den Lefty, som jeg ikke aner noget som helst om, og ligeså for sælgeren, Morten Bjørn, så det var bare om at slå til. Man må jo benytte sig af, at kende en ægte C'dale afficionado :-)

Jeg har shoppet Shimano XT Shadow bagskifter og triggers, og fik også endelig brug for den SRAM X-gen forskifter jeg købte for flere år siden. Et Ritchey WCS flatbar + horn (!) er det blevet til, men jeg har opgivet at montere WCS skumgrebene. Livet er for kort til andet end clamp-ons eller styrtape ;-) Jeg har også stjålet Saint bremserne fra Stumpen, og Middleburn kranken med RaceFace SquareTaper boksen, der har fået keramiske lejer i. NewUltimate sadelpinden købte jeg også af Gøjseren, og har investeret i en ny Selle Italia SLR XP sofa.

Nu må jeg se om Stumpen bliver fornærmet over, at få sat alskens gamle dele på ... Faktisk mangler jeg et kranksæt til den, men jeg kunne altså ikke få mig selv til, at tage et XT med også. Der trækker jeg simpelthen grænsen. Jeg er så gammeldags, at et kranksæt skal have 5 arme, så indtil jeg kommer på andre tanker, må de deles. Men det er faktisk blevet til et rigtig lækkert ride, hvis jeg skal sige det selv! Og det kan jeg jo blive nødt til.

3 sagde noget.:

Kanonkuglen sagde ...

JUHUUUUU... Tillykke endelig klar og på stregen om må man sige:-)! Vi ses i morgen Jesper...

J. Regin sagde ...

Hej Lars. Ja, det bliver spændende at rulle over startstregen på jomfruturen i morgen :-)

Da jeg fik den samlet virkede den slet ikke så lang, som geometri-tabellen ellers indikerede. Så jeg må hjem og skifte sadelpinden til min good 'ol RaceFace XY med setback alligevel. Ærgerligt, når nu jeg havde overtaget din letvægts NewUltimate ... Men jeg må passe på mit knæ, som har drillet hele foråret.

Morten Laursen sagde ...

Sys' sgu da nok du lignede en Gøjser på den cykel ;-)