torsdag den 19. juni 2008

Scott Genius2 demo

Det kan til tider være hårdt at være i cykelbranchen. Man kan fx blive udsat for at skulle rejse til Barcelona for, at prøvekøre den nye Scott Genius2, med høj sol, lave bjerge, middelhav og cervesas. Puha.

Efter sidste års 24H var mine ben lige til at sætte af, men i år kørte jeg mildt sagt noget mere afslappet, og det passede mig fint - specielt da jeg onsdag formiddag satte mig op på den nye Scott Genius2, og sammen med gode guider, cykelhandlere og Scott-folk begyndte at pedalere op i bjergene uden for Barcelona.
Scott Genius2 er blevet genfødt som en marathon/Enduro cykel, med vandring som en All Mountain cykel - 150mm i begge ender! Genius2 har lånt dæmperen fra Ransom, med en remote der giver mulighed for lockout, Traction Control (95mm) eller fuld vandring. Og det virker sgu, skidtet! Cyklen er fuld af fede features, og ved at flytte nogle lejer et par mm, er der ikke noget patent-problem i forhold til Specialized FSR, og cyklen kan sælges worldwide.
Læs meget mere om de tekniske detaljer ved Genius2 hos Scott.
De gode Scott-folk efter en hård dag på kontoret.

Som en bonus fik vi også lejlighed til at afprøve Fox Talas i 2009 udgave, med den nye 15mm aksel, som Genius2 er udstyret med. Super lækker og stiv gaffel, der komplementerer cyklen og giver den en rigtig fin balance for/bag. Alt i alt et virkelig 'sweet ride' der klatrer godt, specielt med brug af Traction Control, og giver brede smil når det går nedaf!

Der var tyske pensionister men ingen unge senioritas, så I må nøjes med et billede af Christian Rein i måneskinnet.

Og så var det i øvrigt et par gode dage med gode folk, og en rigtig fed prøvekørsel. Det lykkedes os endda at lokke et par guider samt de hurtigste Scott folk, bl.a. chefen for Schweiz på hans Limited bling-bling version, med ud på en ekstra tur her torsdag morgen. Lidt tømmermænd, æg og bacon i sækken, høj sol - 45min op ad grusveje, 20min sådan op/ned på langs af bjerget, og så 10min ned af det spor, Team Switzerland trænede på tidligere på året. Det var sgu genialt, Genius!

7 sagde noget.:

Steen Go'e Ben sagde ...

Sviiiiin ;o)

KMANN siger: sagde ...

Med store foran! Du bør advare os arme riddere mod sådanne ligegyldige indlæg ;-)

ÆV!

Kanonkuglen sagde ...

Hej Jesper... du har det sgu godt:-)!

J. Regin sagde ...

Jamen den slags tester jo ikke sig selv :-)

Klaus sagde ...

Super, sort er fed, jeg vil have mig sådan en cykel, godt at man har fået fasst arbejde, så bliver der råd til nye cykler og ingen tid til at bruge dem:-)
Men fed tur, og skal den Danske Presse ikke med næste gang, Jeg er klar.....

Morten Laursen sagde ...

total najs man :-)

Fin låge, kommer den standard i sådan en bling-guld-version?

Har du et job til overs til mig?

J. Regin sagde ...

Steen & Kmann: Det man siger er man selv, og den som fisen lugte kan ... :-)
Klaus: Det nye sort er sort med guld på. Og pressen har skam været afsted som de første.
Morten: Den her viste er en af ejerne, Pascal's, personlige ride, og det er vist den der er presset ned i 10,6kg! Den vi testede var med XT/XTR, men stadig en super fed og let låge. Desværre er prisen ikke fastsat endnu.